Astronaut Gordon Cooper vittnar att ET besöker oss

Diskussion om alla slags filmer, både äkta och bluffar.

Moderatorer: moderator, webmaster, svahn

Astronaut Gordon Cooper vittnar att ET besöker oss

Inläggav Ezekiel 18 aug 2009 11:18

Astronaut Gordon Cooper vittnar att ET besöker oss.

Astronaut Gordon Cooper vittnar om bl.a. ett UFO som landade på Edwards air force base.
De filmade händelsen. Han berättar även om ET farkoster han sett från sitt flygplan när han var pilot.

Eftersom farkosterna hade en flygprestanda som var vida överlägsen våra flygplans
så kan de inte ha sitt ursprung från någon civilisation på Jorden.

Ezekiel

Video
http://www.youtube.com/watch?v=tkBhME9R ... re=related

Video
http://www.youtube.com/watch?v=dvPR8T1o3Dc
Ezekiel

Re: Astronaut Gordon Cooper vittnar att ET besöker oss

Inläggav Intresserad 18 aug 2009 18:23

Ezekiel skrev:Astronaut Gordon Cooper vittnar att ET besöker oss.

Egentligen berättar han bara om vad han tror.

Ezekiel skrev:Astronaut Gordon Cooper vittnar om bl.a. ett UFO som landade på Edwards air force base.

Om det är sant borde det inte vara svårt att leta upp någon av alla de som såg det, som kan verifiera hans påstående. Var finns dessa vittnen?

Dessutom är ett UFO inte en utomjordisk farkost. Ett UFO är endast ett objekt som inte har blivit identifierat.

Ezekiel skrev:De filmade händelsen.

Och filmen finns givetvis inte kvar. Om den någonsin har funnits.

Ezekiel skrev:Han berättar även om ET farkoster han sett från sitt flygplan när han var pilot.

Eftersom farkosterna hade en flygprestanda som var vida överlägsen våra flygplans
så kan de inte ha sitt ursprung från någon civilisation på Jorden.

Det är bara hans påståenden och tro. Ingenting annat. Återigen; var är övriga vittnen som kan verifiera hans vittnesmål?
Intresserad

Inläggav Ezekiel 25 aug 2009 11:14

”Det är bara hans påståenden och tro. Ingenting annat. Återigen; var är övriga vittnen som kan verifiera hans vittnesmål?”

Eftersom han berättar om sina egna erfarenheter så handlar det inte om tro.
Han såg en farkost landa på flygbasen mm. Jag tycker att ditt påstående ovan är ett hån mot fd pilot och astronaut Gordon Cooper.

De flesta personer vågar inte utsätta sig för att bli förlöjligade, nedvärderade, hånade. Det är därför det är svårt för många att avlägga sina vittnesmål. Speciellt när de vet att de riskerar sina karriärer, rykte mm.

De som stödjer mörkläggningen utnyttjar de här metoderna maximalt för att tysta ner vittnen.
Så fort ett vittne träder fram så sätter de igång att håna, förlöjliga, nedvärdera, vinkla om mm.

Det är därför mörkläggningen har varit så framgångsrik i flera decennier. Det läcker hela tiden ut information om att vi är besökta men de som stödjer mörkläggninen sätter genast igång med att håna, förlöjliga, nedvärdera, vinkla om mm.
Allt för att minska trovärdigheten hos vittnena.

Ezekiel
Ezekiel

Inläggav Intresserad 25 aug 2009 17:28

Ezekiel skrev:Eftersom han berättar om sina egna erfarenheter så handlar det inte om tro.

Jo, det handlar om tro. Han har inget material i dessa fall att hänvisa till. Och varken han eller någon annan har kunnat undersöka objekten ifråga. Han har endast gjort tolkningen, antagligen utifrån den referensram eller folktro som gäller idag, att det var utomjordiska farkoster han såg.

Att det var hans egen erfarenhet har ingen betydelse. Den blir inte mer trovärdig för det. Om vi skulle tro på alla människor med "egna erfarenheter" skulle vi i så fall tro på precis vad som helst.

Ezekiel skrev:De flesta personer vågar inte utsätta sig för att bli förlöjligade, nedvärderade, hånade. Det är därför det är svårt för många att avlägga sina vittnesmål. Speciellt när de vet att de riskerar sina karriärer, rykte mm.

Så är det säkerligen. Och de som berättar sina historier är ganska modiga och de tror säkert på dem själva också ( en del i alla fall ).

Men kan du nämna något vittnesmål, någon gång, som har visat sig ha förankring i verkligheten?

Ezekiel skrev:De som stödjer mörkläggningen utnyttjar de här metoderna maximalt för att tysta ner vittnen.
Så fort ett vittne träder fram så sätter de igång att håna, förlöjliga, nedvärdera, vinkla om mm.

Vilka är "de"?

Ezekiel skrev:Det är därför mörkläggningen har varit så framgångsrik i flera decennier. Det läcker hela tiden ut information om att vi är besökta men de som stödjer mörkläggninen sätter genast igång med att håna, förlöjliga, nedvärdera, vinkla om mm.
Allt för att minska trovärdigheten hos vittnena.

Det där låter som en konspirationsteori. Konspirationsteorier är nästan alltid humbug.

I själva verket är det givetvis så att om Jorden verkligen vore besökt av utomjordingar, under flera decennier, med regeringars och försvarsmakters goda minne, skulle ET:s vara ett accepterat och officiellt faktum vid det här laget.

Men istället visar alla dessa vittnesmål och historier en annan sida av saken. Historierna om utomjordingar uppvisar paralleller med liknande historier om småfolk, troll och liknande figurer.

Under århundradenas gång har berättelsernas figurer skiftat, från troll och annat till utomjordingar, men människorna är sig lika. Det handlar om kultur, mänsklig fantasi och psykologi.
Intresserad

Inläggav moderator 25 aug 2009 21:14

Mest för att visa att man kan hitta klipp på youtube som stöder den ena eller den andra teorin.
http://www.youtube.com/watch?v=drDFuVzFySk&feature=related
moderator

Inläggav zacharias 29 jul 2010 21:09

Du som kallar dig "intresserad", kan du verkligen bevisa att du finns?
Om inte, lämna gärna den här siten. Din "diskussion" tillför inget konkret som jag ser det.
zacharias

Inläggav moderator 29 jul 2010 21:16

Zacharias: tagga ner lite, tänk på att du ändå är ganska ny här. Du har ingen rätt att be medlemmar lämna den här siten, bara för att de inte tror på samma sak som du.
moderator

Inläggav zacharias 29 jul 2010 23:22

Såvitt jag ser det så handlar det om personens totala brist på respekt samt att de "argument" som framförs hela tiden
handlar om "jag tror inte det finns, alltså finns det inte."
Det hör inte hemma i en dialog runt dessa ämnen eftersom det inte för diskussionen vidare utan snarare skrämmer bort
andra deltagare (avsikten?), eftersom de ständigt får påhopp. jag har sett samma MO i flera inlägg. Därav min reaktion.
Att diskutera i sak, har jag inget emot. Men man kanske skall utvärdera sin egen inställning och inriktning innan man
ger sig in i dessa fora?
Jag har försökt dra lite i dessa saker i andra inlägg dvs, försökt föra fram kritiskt tänkande och analys istället för
okritiskt förnekande.
Jag må vara ny på den här siten, men knappast ny i tillvaron...
Att ta upp andra människors tid med samma destruktiva beteende om och om igen, finner jag nonchalant och hänsynslöst.
Bra, nu har vi tagit upp RESPEKT, så vi får väl se om "intresserad" är intresserad av respekt. Om det finns intresse av konstruktiv
dialog och fakta. Jag välkomnar en sådan diskussion!!
zacharias

Inläggav Intresserad 30 jul 2010 03:08

Jag argumenterar hela tiden sakligt. Om du har en annan åsikt om detta vill jag att du giver exempel där mina argument inte är sakliga. Giv gärna även exempel där jag inte visar respekt för mina meningsmotståndare.

Giv även exempel där jag ägnar mig åt "påhopp", "okritiskt förnekande" eller "destruktivt beteende".

Beskriv även varför mina inlägg är att betrakta på ovanstående sätt, samt varför de inte är att betrakta som vanliga debattinlägg i en diskussion.
Intresserad

Inläggav moderator 30 jul 2010 08:01

Zacharias: du har ändå absolut INGEN rätt be någon medlem lämna det här forumet.
moderator

Inläggav zacharias 30 jul 2010 09:23

Intresserad skrev:
"I själva verket är det givetvis så att om Jorden verkligen vore besökt av utomjordingar, under flera decennier, med regeringars och försvarsmakters goda minne, skulle ET:s vara ett accepterat och officiellt faktum vid det här laget.

Men istället visar alla dessa vittnesmål och historier en annan sida av saken. Historierna om utomjordingar uppvisar paralleller med liknande historier om småfolk, troll och liknande figurer."

Dessa påstående åtföljs INTE av någon som helst bevisföring. Därför emotser jag den.
Jag utgår då fran att du har intervjuat och analyserat samtliga vittnesmål rörande UFO (vilket du påstår ovan). Lista namn på person, datum+tidpunkt för intervju samt visa var källhänvisningarna finns så vi andra kan analysera dina resultat. Det kallas forskning ifall du ine visste det.

Att påstå att något uppvisar paralleller är ett skickligt sätt att blanda bort korten, det kallas för "guilt by association" och används ofta i retoriska sammahang för att just blanda bort korten och få mottagaren att tro något som man egentligen inte påstår. Den sista meningen i citatet säger just det, ingenting. Den ger ingen som helst information som kan användas men får mottageren att TRO att parallell betyder "lika med" vilket dock inte sägs.

Jag väntar alltså dina underlag.

Det första citatet innehåller påståenden utan åtföljande fakta. Vänligen presentera källdata och tolkning samt tolkningsmetod.

Upp till bevis!
zacharias

Inläggav zacharias 30 jul 2010 09:35

Intresserad skrev:
"Jo, det handlar om tro. Han har inget material i dessa fall att hänvisa till. Och varken han eller någon annan har kunnat undersöka objekten ifråga. Han har endast gjort tolkningen, antagligen utifrån den referensram eller folktro som gäller idag, att det var utomjordiska farkoster han såg.

Att det var hans egen erfarenhet har ingen betydelse. Den blir inte mer trovärdig för det. Om vi skulle tro på alla människor med "egna erfarenheter" skulle vi i så fall tro på precis vad som helst.
"

Analys:
påståendet "han har inget material att hänvisa till" har inte åtföljts av fakta. Detta är ett ogrundat påstående. Om inte, uppge sakgrunden för påståendet, t.ex. bandat samtal med Cooper där detta framgår.
Vidare sägs att hans erfarenhet saknar betydelse. Logiskt sett saknar då även "intresserads" erfarenheter dvs, tro på att erfarenhet inte spelar någon roll, något som helst värde. Därmed faller diskussionens värde. Varför "intresserad" gör denna klumpiga självmotsägelse, är mig en gåta.
Förklara gärna varför denna självmotsägelse görs och dess syfte. Du säger ju att du själv inte har någon trovärdighet, så varför yttrar du dig i detta forum?
Eller är det kanske så att just Coopers erfarenhet saknar betydelse men "intresserad"s erfarenheter är de enda som har betydelse?
Förklara gärna!
zacharias

Inläggav Intresserad 30 jul 2010 23:47

Anledningen till att jag inte försöker bevisa något i dessa fall är självklar: Jag åberopar inte några bevis i dessa fall eftersom de är obevisbara. Det går aldrig att bevisa att utomjordingar skulle vara ett officiellt faktum idag - om Jorden vore besökt av utomjordingar sedan flera decennier med regeringars goda minne. Det är - och kan bara vara - en bedömning ( dock en mycket sannolik sådan ).

Angående historierna om utomjordingar som uppvisar paralleller med historier om småfolk, troll och andra figurer ( figurer i folktron ): Läs den här artikeln: http://www.ufo.se/fakta/artiklar/folk.shtml
Denna artikel är inte heller ett bevis, men den visar just det samband som jag påstår finns. Läs även källhänvisningarna längst ned. Där nämns bland annat forskare som Ebbe Schön och Jacques Valleé. Tag reda på deras syn i detta ämne.

Ditt påstående att jag blandar bort korten förstår jag inte. Jag använde ordet "paralleller" just för att beskriva att historierna om utomjordingar uppvisar stora likheter med historier om småfolk, troll och liknande figurer i folktron. Jag menade precis vad jag skrev.
Intresserad

Inläggav Intresserad 31 jul 2010 00:46

Angående ditt nästa inlägg, att mitt påstående inte åtföljs av fakta: Det var Gordon Cooper, och kanske även Ezekiel, som borde ha presenterat fakta. Jag konstaterade att Gordon Cooper, i det material som Ezekiel presenterade, inte hade något material att hänvisa till. Men, visst, jag borde kanske ha frågat efter mer material.

Angående individers, oavsett vilka dessa individer är, egna erfarenheter saknar dessa betydelse i vetenskaplig mening då de är subjektiva och icke verifierade.
Intresserad

Inläggav Miccey 02 aug 2010 06:57

Jag har sett det där klippet nånstans..
Och har för mig att han INTE påstår att det handlar om ALIENS/Utomjordingar..
Dock var det hans (och flera andra i teamets) upplevelse att det inte handlade
om nått jordiskt. Slutsats...UFO

Sen var det inte i dag/nuet detta utspelades utan för typ 40 år sen.
Så dagens syn på aliens och ufos har ringa betydelse i fallet.

Egen upplevelse kan naturligvis handla om tro. Men i detta fall anser jag
HANS tolkning av händelsen som att det de facto hände nått. Folk som INTE
befann sig i närheten har mer rätt att åberopa tro naturligtvis..Men att säga
JAG TROR, har inget definitivt med rligionsuppfattningar att göra. Inte heller
tomter och troll. Man skulle kanske byta ordet tro mot "anser" då detta kanske
inte sticker lika mycket i ögonen på folk.
Miccey

Återgå till Filmer